مدیر عامل سابق موسسه سینماشهر معتقد است بازسازی سینماها، فعال کردن برخی دیگر و چندسالنه کردن سینماها اقدام‌های مهم اخیر حوزه هنری بوده و این عملکرد در شهرستان‌ها به خوبی دنبال شده است.

مجيد مسچى

به گزارش همشهری آنلاین، مجید مسچی مدیر عامل سابق موسسه سینماشهر درباره میزان ارتباط نوع فیلم‌های در حال اکران با مجتمع‌های تجاری دارای پردیس‌ سینمایی بیان کرد: اساسا گره زدن فضای نمایش و اکران یک فیلم با محتوا اشتباه است. زیرا فرقی نمی‌کند که مردم در چه سالنی چه فیلمی را می‌بینند. این یک واقعیت است که در همه جای دنیا برخی از فیلم‌ها که عمدتا فیلم‌های تجاری هستند، مخاطبان بیشتری دارند و نمی‌توان مخاطبانشان را تقسیم و دسته‌بندی کرد.

مدیر عامل پیشین موسسه سینماشهر با اشاره به مزایای حضور مجموعه‌های سینمایی در مجتمع‌های تجاری گفت: در حال حاضر تقریبا این موضوع جا افتاده است که مجتمع‌های بزرگ تجاری باید سینما داشته باشند. مهم‌ترین مزیت سینما برای مال‌ها رونق اقتصادی‌ آنهاست. این رونق باعث می‌شود بخش خصوصی نیازی به دولت نداشته باشد. به ویژه این که برای صاحبان سرمایه و سازندگان مال‌ها سرمایه‌گذاری در بخش سینمایی واحدها نسبت به کلیت کار سهم اندک‌تری دارد. از سویی دیگر سینماها نیز باعث ایجاد ارزش افزوده برای مجموعه‌های تجاری می‌شوند و تعداد مراجعه‌کنندگان را افزایش می‌دهند. در دو سه ماهه اخیر که سینماها بازگشایی شده است، مال‌ها ۱۰ تا ۱۲ هزار بلیت می‌فروشند که برابر با تعداد مراجعه کنندگان است و همین افراد از واحدهای تجاری نیز دیدن می‌کنند و در این چرخه رونقی را برای کسب و کارها رقم می‌زنند.

این مدیر فرهنگی درباره با موفق ارزیابی کردن عملکرد موسسه بهمن سبز در امر احداث سالن‌های سینمایی و تجهیز تعدادی دیگر از آن‌ها عنوان کرد: الگوهای قرار گرفتن پردیس‌های سینمایی در کنار مجتمع‌های تجاری در همه جای دنیا در سال‌های اخیرمرسوم شده و مختص ما نیست. زیرا قیمت زمین گران است و برای سازندگان به صرفه نیست که مساحت عظیمی فقط به سینماها اختصاص یابد و کارکرد و توجهی اقتصادی برایشان ندارد. ضمن این که باید همین زمین‌ها نیز در مناطق پرتردد شهر واقع شوند و دسترسی خوبی به آن‌ها وجود داشته باشد.

وی افزود: همچنین مجتمع‌های تجاری و فرهنگی از جهت مراجعه مردم، مقصدی توامان برای تفریح و خرید را فراهم می‌کنند. فضای مشترک پارکینگ و دسترسی‌های دیگری را نیز ایجاد می‌کنند که سهولت بیشتری برای مراجعه کنندگان دارد. 

مسچی درباره فعالیت موسسه بهمن سبز در سال‌های اخیر نیز عنوان کرد: بازسازی سینماها، فعال کردن برخی دیگر و چندسالنه کردن سینماها اقدامات مهم اخیر حوزه هنری و بهمن سبز بوده است. البته بخشی از آن به دلیل این است که تعداد سینماهای بیشتری را در اختیار دارد اما به طور کلی عملکرد آن در سالن سازی برای شهرستان‌ها بسیار مطلوب بوده است.

کد خبر 649978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha